تشکیل کارگروه درس آمادگی دفاعی استان

کارگروه درس آمادگی دفاعی استان آذربایجان شرقی تشکیل جلسه داد.

 

کارگروه درس آمادگی دفاعی استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و سرهنگ قلعه معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا، معاون محترم آموزش متوسطه جناب آقای دکتر اکرمی و رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی سرکار خانم ایرجی و سرگروه آموزشی استان برگزار شد .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، در این جلسه در رابطه با کیفیت محتواهای کلاس درس آمادگی دفاعی و همچنین ارایه این دروس با روش های نوین و به روز جهت بالا بردن تاثیر و بازدهی آن در دانش آموزان به بحث و گفتگو پرداخته شد.

مسعود سعادتی در این نشست هم اندیشی افزود: امروزه در دانشگاه های ما در حوزه دروس آمادگی دفاعی از چهره های مطرح این حوزه استفاده می شود.

وی ادامه داد: امروزه ما می توانیم جهت بالا بردن کیفیت ارایه این دروس از این روش ها برای مدارس استفاده کنیم، این مهم باید با همیت بیشتری برای مدارس غیر دولتی تحقق یابد لذا همکاران فعال در این حوزه باید تمام توان خود را برای تحقق این مهم به کار بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: درس آمادگی دفاعی ذاتا درس جذابی است و کنکور و غیره نمی‌تواند مانع از محقق شدن اهداف مربوطه در این حوزه شود لذا باید مدرسانی که برای این درس انتخاب می‌شود با انگیزه، توانمند و کارآمد باشند.

او در ادامه افزود: این درس تنها درسی است که فرصت مستقیم و عملی برای تحقق ارزش های دفاع مقدس در کلاس درس دارد، در دروس دیگر شاید به صورت مستقیم این امر محقق نشود اما این درس هدفمند اجرا می شود.

سعادتی گفت: وجود قانون و ضوابط دلیلی بر تحقق موفقیت آمیز اهداف است لذا برای تحقق اهداف این امر نیز باید ضابطه مند و در هر موضوع مشخصا با جزئیات عمل کنیم، ما باید برای توانمند سازی دانش آموزان در این درس ضرورت دارد که دقت و تلاش خودمان را بیشتر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *